Köd

Köd
Megyek a hídon ahogy csak bírom de elnyel a táj hol senki se vár A lelkem is szürke látszik a füstje táplálom én is a misztikumot.

2011. november 18., péntek

Padam,padam,padam,- magyarul-

Most találtam meg, Edith Piaf sanzon énekesnőnek az egyik dalát a "Padam, padam,padam" -ot magyarul, eléggé érdekes volt hallgatni, főképp magyarul valahogy, olyan furcsa volt...
De meg kell hagyni jó hangja van, de franciául akkor is jobb.



"Egy hang kísért napéjen át
Mely poklot és mennyet megjárt
A múltból jött, akárcsak én
Szól zenekar száz hangszerén
Már éreztem megőrjít menten
És akartam tudni okát
De hiába él a szó bennem
A hang mindig szavamba vág
Őrjítőn hallom tovább
Padam padam padam
E hang árnyékként rohan velem
Padampadampadam
Szíven üt és én emlékezem
Padampadampadam
Gúnyol bántón és fölényesen
Űzi, hajszolja emlékek vad hadát
A hang, mely múltamba lát
Hány szerelmed volt? Nem kevés.
A sorsod az emlékezés.
A hang mondja: miért nem tűrsz?
Hisz múltad, mint emésztő tűz.
A húsz évem pergő dobverés
Mint szerelmi komédiák
Az életem sosem lesz egész
Egy kavargó, zilált világ
Mert a hang közbe kiált
Padampadampadam
Csupa „szeretlek utcák kövén
Padampadampadam
Csupa örökké ősz idején
Padampadampadam
Csupa hazudott nagy vallomás
Engem újra az utcára hajt e hang
Miért ne? Hisz nem lettem más
Padam
Őrült zaj, mely agyamba vág
Padampadampadam
Hozza elém az árnyak sorát
Padampadampadam
Látnom kell újból mindazt, mi bánt
Mert a hang, melynek ritmusa őrjítő:
Egy szív, mely kong, mint a kő."

2 megjegyzés:

  1. EGY VÉN DALLAM UTÁN JÁR.
    ÉS ÜDÖZ ÉS ELŐMBE ÁLL.
    ÉS MESSZIRŐL KERGET ÉS MÉG,
    JÖN VELE EZER ZENÉSZ.
    MÁR MEGŐRÍT VÉGÜL E DALLAM,
    ÉS RÁG,MINT A RÁKOST A RÁK.
    ÉN SZÓLNÉK, DE ISMÉT CSAK HALLOM,
    MERT ISMÉT A SZAVAMBA VÁG, S ZÚG A DAL,
    S HUSOMBA VÁG....
    PADAM,PADAM PADAM
    ÉRZEM UTOLÉR, ITT LIHEG MÁR
    PADAM-PADAM-PADAM
    ÉS A KÉT UJJA CSUFOLVA JÁR.
    PADAM.PADAM PADAM
    ÉS A NYELVÉRŐL FRECSEG A GÚNY
    ÉS ÉN HURCOLOM MAGAMMAL ŐT,
    A RÉGI DALT, MERT ÖVÉ A MÚLT.

    ÉS ÍGY SZÓL MOST EMLÉKEZZ HÁT......

    VálaszTörlés
  2. https://www.youtube.com/watch?v=IkGhSNV64Jk

    VálaszTörlés